Wie redt school na corona?

In de maarteditie van onderwijsvakblad Didactief staat het coverartikel ‘Wie redt school na corona?’ In het artikel wordt de vraag gesteld: hoe staan scholen er eigenlijk zelf in? Didactief ging met basisscholen in gesprek, waaronder De Regenboog in Zoetermeer. Directeur Anna Vreugdenhil laat zich ondersteunen door een onderwijsadviseur van OnderwijsAdvies om de corona-uitdagingen het hoofd te bieden. Vreugdenhil: ‘Juist nu hebben de kinderen recht op het beste onderwijs, en dan helpt een kritische blik die dagelijks meekijkt. Een externe adviseur ziet waar jij je op blindstaart. Laten we onderwijsadviseurs gebruiken die opgeleid zijn om wetenschappelijk op de hoogte te blijven, juist nu.’

In het artikel staat verder dat veel leerlingen te lijden hadden onder de lockdowns. Zo ernstig zelfs, dat eind januari ruim 44 organisaties, waaronder EDventure, stelden dat elke dag dat de scholen dicht bleven, er één te veel was. De inzet van EDventure: laagdrempelige toegang tot professionele ondersteuning in de school. Lees hier het volledige artikel van Monique Marreveld en Masja Lebouille.

Wie redt school na corona?