TMI | Digitale Geletterdheid
TMI zet zich in om jongeren goed, verantwoord, veilig en leuk wegwijs te maken in de wereld van digitale geletterdheid en media-educatie. Hun missie begon enkele jaren geleden met de realisatie dat deze thema’s nog niet officieel waren opgenomen in het curriculum. Iedereen aan de slag met digitale geletterdheid, zonder kopzorgen, dat is waar het bij TMI om draait.
Digitale geletterdheid is het begrijpen van kansen en gevaren van het internet. Het zorgt dat je controle hebt over digitale systemen, informatie(stromen) kunt beoordelen en technologie voor jou kan laten werken. De digitale leefwereld van de jongeren verandert met de dag. Nu digitale geletterdheid is opgenomen in het regeerakkoord ligt de taak bij de school om dit naast al het andere werk bij te houden en te begeleiden. TMI ondersteunt scholen hierbij.
TMI houdt zich onder andere bezig met de thema’s online verslaving, online shaming, fake news, influencer marketing, en cyber crime.

Adres: Euclideslaan 70, 3584BN Utrecht
Telefoon: 088 222 98 00
Website: www.tmi.one
E-mail: contact@tmi.one
Bestuurder: Michiel Kalverda, Job Luk en Herman
Nelissen
TMI
3e Onderwijsontbijt geslaagd
Scherpe snedes, heldere cijfers en gedurfde opinie, vanochtend tijdens het 3e jaarlijkse nationale Onderwijsontbijt in Nieuwspoort in Den Haag. Daar spraken bijna 40 politici, onderwijsbestuurders en leraren over de grote uitdagingen in het onderwijs, zoals...
Metis Onderwijsadvies sluit zich aan bij Onderwijsontwikkeling Nederland
Onderwijsontwikkeling Nederland verwelkomt Metis Onderwijsadvies als nieuw lid van de vereniging. Metis Onderwijsadvies is met name actief in het beroepsonderwijs en stelt zich tot doel een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kwalitatief hoogstaand...
CINOP toegetreden als lid Onderwijsontwikkeling Nederland
Onderwijsontwikkeling Nederland verwelkomt CINOP als nieuw lid van de vereniging. CINOP is een onderwijskundig advies- en onderzoeksbureau voor een leven lang ontwikkelen. Deze organisatie werkt aan oplossingen om nieuwe manieren van leren te realiseren en/of te...