TMI | Digitale Geletterdheid

TMI zet zich in om jongeren goed, verantwoord, veilig en leuk wegwijs te maken in de wereld van digitale geletterdheid en media-educatie. Hun missie begon enkele jaren geleden met de realisatie dat deze thema’s nog niet officieel waren opgenomen in het curriculum. Iedereen aan de slag met digitale geletterdheid, zonder kopzorgen, dat is waar het bij TMI om draait.

Digitale geletterdheid is het begrijpen van kansen en gevaren van het internet. Het zorgt dat je controle hebt over digitale systemen, informatie(stromen) kunt beoordelen en technologie voor jou kan laten werken. De digitale leefwereld van de jongeren verandert met de dag. Nu digitale geletterdheid is opgenomen in het regeerakkoord ligt de taak bij de school om dit naast al het andere werk bij te houden en te begeleiden. TMI ondersteunt scholen hierbij. 

TMI houdt zich onder andere bezig met de thema’s online verslaving, online shaming, fake news, influencer marketing, en cyber crime.

Adres: Euclideslaan 70, 3584BN Utrecht 
Telefoon: 088 222 98 00
Website: www.tmi.one 
E-mail: contact@tmi.one 
Bestuurder: Michiel Kalverda, Job Luk en Herman
Nelissen

TMI

Werkbezoek Jan Paternotte (D66)

Werkbezoek Jan Paternotte (D66)

Afgelopen vrijdag bracht Kamerlid Jan Paternotte (D66) samen met OON een werkbezoek aan de Bogermanschool in Rotterdam- Zuid. Ondanks een uitdagende context heeft de school laten zien werk te maken van kansengelijkheid: binnen 3 jaar tijd scoren ze 3 punten boven het...

Nieuw jaar – nieuw lid: O21!

Nieuw jaar – nieuw lid: O21!

De beste wensen nog voor 2024! Het nieuwe jaar begint goed: we tellen nu 24 leden. Vanaf 1 januari is O21 namelijk lid van Onderwijsontwikkeling Nederland. Wij kijken ernaar uit om samen meer onderwijsvernieuwing te creëren. Meer weten over O21? O21, onderwijsadvies...

PISA 2022: Een derde van de 15-jarigen onvoldoende geletterd

PISA 2022: Een derde van de 15-jarigen onvoldoende geletterd

Vandaag zijn de alarmerende uitkomsten van het PISA 2022 Rapport bekendgemaakt. Uit het rapport blijkt dat de leesvaardigheid van Nederlandse 15-jarigen nog verder is gedaald. In 2018 gingen alle alarmbellen al af omdat een kwart van deze leerlingen onvoldoende...