CINOP

Stichting CINOP werkt aan oplossingen om nieuwe manieren van leren te realiseren en/of te verbeteren. Wij zijn de strategisch partner van onderwijsinstellingen en arbeidsmarkt bij complexe vraagstukken rondom toekomstbestendig (beroeps)onderwijs en een leven lang ontwikkelen.

Twee expertisecentra

CINOP heeft twee expertisecentra in huis.
Expertisecentrum Inclusief Onderwijs (ECIO) adviseert en ondersteunt universiteiten, hogescholen en het mbo zodat studenten met een extra ondersteuningsvraag met succes hun opleiding kunnen doorlopen.
Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO), is expert op het gebied van onderzoek en kennisvraagstukken rondom (beroeps)onderwijs en leven lang ontwikkelen.

Historie van meer dan 35 jaar

Wij zetten ons in voor een optimale deelname van iedereen aan de samenleving. Dat doen we al meer dan 35 jaar. Stichting CINOP is een maatschappelijke onderneming. We streven niet naar winstmaximalisatie maar naar voldoende opbrengsten om continuïteit en innovatie voor onze klanten en partners te kunnen waarborgen.

Adres: Stationsplein 14, 5211 AP ‘s-Hertogenbosch​
Telefoon: 073 – 6800 800
Website: www.cinop.nl 
E-mail: info@cinop.nl
Directeur: Robbert Koldenhof 

CINOP

Werkbezoek Jan Paternotte (D66)

Werkbezoek Jan Paternotte (D66)

Afgelopen vrijdag bracht Kamerlid Jan Paternotte (D66) samen met OON een werkbezoek aan de Bogermanschool in Rotterdam- Zuid. Ondanks een uitdagende context heeft de school laten zien werk te maken van kansengelijkheid: binnen 3 jaar tijd scoren ze 3 punten boven het...

Nieuw jaar – nieuw lid: O21!

Nieuw jaar – nieuw lid: O21!

De beste wensen nog voor 2024! Het nieuwe jaar begint goed: we tellen nu 24 leden. Vanaf 1 januari is O21 namelijk lid van Onderwijsontwikkeling Nederland. Wij kijken ernaar uit om samen meer onderwijsvernieuwing te creëren. Meer weten over O21? O21, onderwijsadvies...

PISA 2022: Een derde van de 15-jarigen onvoldoende geletterd

PISA 2022: Een derde van de 15-jarigen onvoldoende geletterd

Vandaag zijn de alarmerende uitkomsten van het PISA 2022 Rapport bekendgemaakt. Uit het rapport blijkt dat de leesvaardigheid van Nederlandse 15-jarigen nog verder is gedaald. In 2018 gingen alle alarmbellen al af omdat een kwart van deze leerlingen onvoldoende...