Acadin

Acadin is een digitale leeromgeving voor leerlingen met cognitief talent. Acadin biedt zowel onderwijs op maat voor deze doelgroep, maar ondersteunt ook begeleiders en leerlingen bij het vinden van uitdagende leeractiviteiten die aansluiten op de capaciteiten, interesses en behoeften van de individuele leerling met cognitief talent.

Leer- en werkomgeving

Acadin biedt een digitale leeromgeving voor het organiseren van verrijkingsonderwijs. Vanuit deze omgeving heeft u de beschikking over een breed en gevarieerd aanbod van geschikt verrijkingsmateriaal voor talentvolle en (hoog)begaafde leerlingen. Uit deze verzameling met rijke, uitdagende leeractiviteiten kunt u gericht zoeken op o.a. vak-/interessegebied, leerniveau, leer- en denkvoorkeuren. Zo kunt u voor én met uw leerlingen een passend aanbod samenstellen. Leerlingen kunnen zelf natuurlijk ook zoeken naar leeractiviteiten die hen aanspreken om mee aan de slag te gaan.

Ondersteuning begeleiders

Juist bij het werken aan verrijkend leermateriaal is begeleiding en feedback belangrijk. Om dit efficient te organiseren, kunnen meerdere begeleiders worden gekoppeld aan de leerling. De samenwerking met collega-leerkrachten en andere betrokkenen die een rol kunnen spelen in de begeleiding van leerlingen wordt hiermee gefaciliteerd. De afstemming tussen aanbod in de eigen klas en eventueel daarbuiten (in bijvoorbeeld een verrijkingsklas) is eveneens eenvoudiger te realiseren.

Passende leeractiviteiten

Het uitgangspunt van Acadin is dat de individuele leerling centraal staat en dat iedere leerling uniek is. Acadin biedt de mogelijkheid om specifiek verrijkingsmateriaal te vinden dat aansluit bij de mogelijkheden (moeilijkheidsgraad en niveau in leerjaren, per vakgebied), de leervoorkeur (gebaseerd op Meervoudige Intelligentie), de interesses en de te ontwikkelen (denk)vaardigheden van de leerling. Deze zijn opgenomen in het leerlingprofiel. Op deze manier kan doelgericht gewerkt worden aan een doorgaande ontwikkeling. Dit sluit nauw aan bij de doelstellingen en werkwijzen voor opbrengstgericht en handelingsgericht werken.

 

Samen staan we sterk. Daarom maken we graag deel uit van het landelijk onderscheidend en sterk netwerk van onderwijsontwikkelaars in Nederland.

Peter de Jong, Directeur-bestuurder BCO Onderwijsadvies

Wij werken graag samen met de aangesloten onderwijsadviesbureaus. Wij blijven onze eigen visie uitdragen, maar ervaren een enorme meerwaarde in de samenwerking rond nieuwe producten en het positioneren in het onderwijsveld.

Elard Pijnaken, Directeur-bestuurder BVS Schooladvies 

Aandacht voor cognitief talent vraagt om samenwerking en kennisdeling. Ons lidmaatschap van Onderwijsontwikkeling Nederland is dan ook vanzelfsprekend.

Lineke van Tricht, Directeur Bureau Talent 

Wij vinden het een meerwaarde om onderdeel te zijn van een landelijk dekkend netwerk met gelijkwaardige partners. De gezamenlijke lobby maakt ons als partij sterker in de markt.

Dirk Verweij, Manager Driestar onderwijsadvies

Het lidmaatschap van Onderwijsontwikkeling Nederland biedt de gelegenheid om met elkaar een sterkere vertegenwoordiging te hebben richting landelijke organisaties en platforms. In samenwerking ligt de kracht!

Directie HCO

Onderwijsontwikkeling Nederland is een laagdrempelige branchevereniging met veelal direct beschikbare expertise. De aangesloten leden fungeren voor ons als regionaal en landelijk klankbord en als netwerk om op te trekken in marktgerichte thema's.

John Hoeberichts, Directeur-bestuurder IJsselgroep Educatieve Dienstverlening 

Met Onderwijsontwikkeling Nederland zijn we vanuit diverse achtergronden samen dienstbaar aan onderwijs en jeugdhulp van goede kwaliteit.

Arno Bronkhorst, Raad van Bestuur KOC Diensten

Door samen te werken met andere leden van Onderwijsontwikkeling Nederland kunnen wij ons' impact op leren vergroten en ieder kind nog betere zorg bieden.

Martin van der Meer, Bestuurder OA 

Via Onderwijsontwikkeling Nederland is er de ingang tot de politiek, waardoor we snel kunnen schakelen en samen in kunnen springen op nieuwe kansen.

Irene Harmsen, Bestuurder OBD Noordwest 

Wij vinden het belangrijk om lid te zijn vanwege het kwaliteitskeurmerk en vanwege de kwalitatief hoogwaardige informatievoorziening van Onderwijsontwikkeling Nederland.

Kirsten Wolfert, Directeur SAD Wassenaar

Samen bundelen wij onze krachten om innovatie, effectiviteit en kwaliteit van het Nederlandse onderwijs te verbeteren. Zo dragen wij bij aan ons doel om de ontwikkelingskansen van kinderen en jongeren te vergroten.

Hermann van Holt, Directeur Sardes 

Alleen kom je ver, samen kom je verder.' Onderwijsontwikkeling Nederland is voor Via Socium de plek om in gezamenlijkheid met de leden optimale kansen te creëren voor Onderwijs, Zorg, Jeugd en professionals die in de sector werkzaam zijn.

Anita Schuiling, Directeur-bestuurder Via Socium Zorg en Onderwijs 

De gezamenlijke lobby en een landelijk dekkend netwerk zijn voor ons belangrijke punten van het lidmaatschap. Ook het samen op de markt zetten van producten en kennis delen zijn pluspunten.

Annemarie Kaptein, Bestuurder Bazalt, HCO, RPCZ (Bazalt Groep) 

CPS gelooft in de kracht van verbinding. Door samen te werken kunnen wij ons nog beter inzetten voor goed onderwijs voor de leerlingen van nu en de samenleving vanmorgen.

Yvonne van den Berg, directeur CPS

De beste kansen voor ieder kind. Dat is wat stichting CED-Groep drijft. Samen met collega instellingen kunnen we in deze mooie branchevereniging nóg meer betekenen voor het onderwijs.

Als leren je lief is – CED Groep